Czy przeprowadzanie zbyt dużej liczby badań rynku może być nieodpowiednie?

Czy firma może działać w oparciu o swoją inwencję i błyskotliwość w pojedynkę? Wszyscy wiemy, że istnieje wiele aspektów, które sprawiają, że firma nurkuje i rozwija się - nurkuje na nieznanym terytorium i rozwija się w wybranej przez siebie przestrzeni rynkowej. Jednym z tych aspektów są badania rynku. Znajomość decyzji, jakie podejmują klienci i dlaczego je podejmują, jest kluczowa dla zdolności firmy - do przewidywania marż zysku, utrzymania klientów i poszerzenia bazy klientów. W ciągu ostatnich kilku lat pojawiły się mieszane przesłania dotyczące badań rynkowych i ich znaczenia dla żywotności biznesu. Czy jednak zbyt wiele badań rynkowych może być nieodpowiednie dla biznesu?

 

Badania rynku mają znaczenie

Dyrektorzy generalni zawsze przewodzą swoim zespołom i szerszej publiczności nietradycyjnymi pomysłami biznesowymi. W wielu scenariuszach te pomysły są godne podziwu i inspirujące. Wspieranie idei przez nich, że badania rynku mogą być złe dla biznesu, jest po prostu obce i może prowadzić tych, którzy potrzebują ich najbardziej w złym kierunku. Badania rynku mają wiele zalet dla każdej firmy, od małych, lokalnych przedsiębiorstw po duże korporacje. Niektóre z najbardziej korzystnych korzyści płynących z badań rynkowych to:

  • Wgląd w przewidywane straty i marże zysku
  • Zwrócenie uwagi na przewidywane awarie i możliwości
  • Pomoc w dostrzeganiu nadchodzących trendów
  • Pomoc w planowaniu strategicznym

Oczywiście, badania rynkowe mogą nie informować bezpośrednio o tym, że Twoja baza klientów chce wynalazku, który jeszcze nie trafił na rynek, ale mogą zapewnić Ci jasny wgląd w istniejącą przestrzeń, informacje, które będą napędzać kreatywność innowacyjnych produktów.

 

Badania rynku i ich możliwości

Badania rynku to pierwszorzędny widok na to, czego klienci potrzebują, chcą i oczekują. Na przykład, wiedza o tym, że Twoja docelowa grupa demograficzna znudziła się Twoim starannie opracowanym planem marketingowym, jest ogromną pomocą. Zmodernizowanie strategii marketingowej w oparciu o nowe dane zebrane z badań zapewni, że zasoby Twojej firmy są wykorzystywane w pełni. Jeśli zostanie ona właściwie wdrożona, aktualizacje Twojej strategii marketingowej zainspirują klientów do ponownego zaangażowania się w działania Twojej marki, a ostatecznie doprowadzą do większego zatrzymania klientów.

 

Badania rynku dopuszczają inne formy możliwości:

  • Podniesienie jakości obsługi klienta
  • Nowe, najlepiej sprzedające się produkty
  • Więcej przestrzeni dla kreatywności i innowacji
  • Skuteczny marketing

Firmy nie powinny iść w ciemno i zakładać, czego chce klient. Nie jest to uczciwe wobec organizacji i klientów, których obsługujesz. Szanse na to, że poznasz ich pragnienia bez ich badania są minimalne. Przeprowadzone badania rynku będą tylko wpływać pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Ujmując to w prostym równaniu: Twoi klienci = ludzie. A ludzie chcą wiedzieć i czuć, że ich opinie mają znaczenie. Przeprowadzone badania rynku na pewno wpłyną pozytywnie na wizerunek Twojej marki, a zebrane informacje mogą służyć do podejmowania lepszych i trafniejszych decyzji w przyszłości.